تشخیص خرابی باتری و دینام

باتری ها معمولا به دو صورت اعلام خرابی می کنند:

1. قطع کامل یعنی به صورتی که دیگر باتری آمپراژ لازم برای استارت را به هیچ وجه از خود نشان نمی دهد.

2. عملکرد ضعیف باتری یا در اصطلاح زور زدن باتری

حال از کجا بدانیم باتری خراب است یا خالی شده است؟ یا از کجا بدانیم دینام ماشین سالم است ؟ یا از کجا بدانیم برق دزدی وجود دارد؟

جواب همه این سوالات ساده است و افراد با راحتی می توانند قبل از خرید خودشان بررسی ها را انجام دهند که تمامی تست های باتری و دینام و برق دزدی از سوی مرکز ما رایگان صورت می پذیرد.

1. در جواب اینکه بدانیم باتری خراب است یا خالی ، در باتری های اتمی دارای چشمی در صورت سبز بودن چشمی باتری  و عدم وجود امپراژ برای استارت زدن ، باتری خراب است. ولی اگر چشمی باتری سیاه باشد احتمال خالی کردن باتری وجود دارد.

2. در جواب اینکه بدانیم دینام ماشین سالم است ،در ساده ترین و ابتدایی ترین حالت  زمانی که ماشین روشن است اگر یکی از سرباطری ها (همان قانتاق) را باز کنیم ماشین خاموش می شود و این علتی بر ایراد در سیستم شارژ باتری و دینام خودرو می باشد ، که برای رسیدن به قطعیت برای خرابی دینام نیاز به بررسی توسط افراد دارای تخصص در این زمینه است.

3.در جواب اینکه بدانیم ماشین برق دزدی دارد یا نه ، این مساله به دلیل نوع ماشین اعم از مدل بالا و پلاک منطقه بودن خودرو شامل تست های بسیار متفاوتی می باشد ولی در ساده ترین حالت بررسی مورد شماره 1 یعنی چشمی باتری های اتمی می باشد.

نکته دیگر اینکه ، در باتری هایی که چشمی ندارد مانند باتری های اسیدی یا اصطلاحا آبخور و یا باتری های فابریک ماشین های مدل بالای کره ای ، ژاپنی ، آمریکایی ، چینی ، هیبریدی و باطری های یو پی اس نیاز به تست باتری توسط دستگاه تست ، اسید سنج دستی ، دستگاه تست دینام توسط افراد متخصص دارد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *